حفاری چاه آب در ورامین

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حفاری چاه آب در ورامین
انسان در طول تاریخ به دنبال تامین آب مورد نیاز خود بوده است. در قدیم حفاری چاه آب به صورت دستی انجام می‌شد هر چند این روش در حفاری چاه آب هنوز هم وجود دارد ولی دوران این روش از حفاری رو به کاهش می‌باشد امروزه حفاری چاه آب به صورت مدرن و مکانیکی انجام می‌شود.

حفاری چاه آب مکانیکی به دو روش حفاری چاه آب ضربه‌ای و حفاری چاه آب چرخشی انجام می‌شود دشت‌های ورامین دارای مساحتی بیش از 130 هزار هکتار می‌باشند و حدود 60 هزار هکتار جز زمین‌های کشاروزی شهر ورامین محسوب می‌شود به دلیل کم بودن منابع آب سطحی، حفاری چاه آب عمیق و نیمه عمیق در این شهر رواج دارد بنابراین شناخت آب زیرزمینی و سفرهای آب زیرزمنی شهر ورامین ضروری می‌باشد شناخت مطالعه راجب سفرهای آب زیرزمنی شهر ورامین کمک فراوانی برای حفاری چاه آب کارآمد و چاه پر آب می‌باشد. با وجود شرایط کم بودن منابع آب سطحی و زیرزمینی شهر ورامین کشاورزان شهر ورامین باید حفاری چاه آب در ورامین را به افراد خبره که تجربه و کارنامه کاری فراوانی در زمینه حفاری چاه آب دارند و شناخت کافی از زمین‌ها و سفره های آب زیرزمینی شهر ورامین دارند بسپارند. شرکت حفاری چاه آب چشمه آوران با کمک تیم متخصص و با تجربه خود و با به کارگیری دستگاه‌ها و روش‌های مکانیکی روز دنیا سعی بر این دارد تا با حفاری چاه آب در ورامین به کشاورزان و مردم شهر ورامین در تامین آب مرود نیاز خود کمک کرده باشد شرکت حفاری چاه آب چشمه آوران با به کارگیری حفاری چاه آب ضربه‌ای و چرخشی اقدام به حفاری چاه آب در ورامین می‌نماید.
حفاری چاه آب در ورامین به روش ضربه‌ای
مناسب زمین‌های با رسوبات دانه درشت می‌باشد در این روش یک مته بزرگ با ضربات شدید و متعدد باعث خورد شدن سازه‌های زمین می‌شود و به این طریق چاه آب حفر می‌شود برای جلوگیری از ریزش دیواره‌های چاه از لوله جدار در چاه استفاده می‌شود و در پایان عملیات حفاری چاه آب، چاه آب را به منظور تمیز کردن از خرده های حاصل از حفاری شستشو داده می‌شود.
حفاری چاه آّب در ورامین به روش چرخشی
در این روش سازه‌های زمین توسط چرخش مته خرد می‌شود و چاه آب به این ترتیب حفر می‌شود در این روش از حفاری از سر مته در حین حفاری ماده‌ای به نام گل حفاری خارج می‌شود که گل حفاری باعث خنک شدن سر مته در حین حفاری می‌شود علاوه براین گل حفاری باعث سفت شدن دیواره‌های چاه آب می‌شود و از ریزش دیواره چاه آب جلوگیری می‌شود.

تماس تلفنی